vrijdag 8 februari 2013

Eigengemaakte Boter.

Ik had nog slagroom staan dus maar ff boter gemaakt.
Ik moet snel zijn want vanavond heb ik nog een wijnproef avond met tapa's ;-)

Nodig: Slagroom, ik had 1250 gram.
Klop dit op met een keuken machine.



Als het stijver wordt gewoon doorgaan.


Als je denkt, nu moet ik stoppen DOORGAAN met kloppen.



Het ziet er nu niet meer uit.
Toch doorgaan. Als het eruit ziet als roerei mag je stoppen.



Leg een schone theedoek in een bak en gooi de massa hierin.



Knijp nu met de punten Bij elkaar zoveel mogelijk vocht eruit.



Inderdaad. Dit is Karnemelk


Gooi dan de massa in een bak ijswater.






Dan lekker uitwassen door te kneden.



Opnieuw uitgieten in de doek en uitwringen.



Herhaal dit twee of drie keer totdat het water helder is.

Goed uitknijpen en vormen.



Dan inpakken in bakpapier.
Niet oud laten worden ;-)



Met smakelijke groet,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten