zondag 25 maart 2012

Stoofpotjie Rood

Alweer een heerlijke dag. Vandaag een stoofpotje Rood. Nagenoeg alle ingrediënten zijn rood. Dit wordt een van de laatste stoofpotjes. Hierna gaat de bbq weer actief worden.

Ik begin vandaag met een nieuw experiment, brood met bakpoeder.
Ik kies voor tomaten brood.


Na het kneden stop ik het in de DO (zie eerder blog) en bestrooi de bol met sesamzaad. Dit laat ik voorlopig even staan.

Vervolgens stook ik het vuurtje op.



Ik braad hier in olijfolie Rood varkensvlees aan. Dat laat ik even aanbraden en voeg dan Rode ui toe en Rode knoflook. Gelijk daarna de gesneden Rode kool.



En gelijk de Rode cranberry's



Dat laat ik zo'n 90 minuten staan. Slow cooking dus...
Tijd om even in de zon te liggen.



Dan ga ik de massa even doorroeren.



Nu wordt het tijd voor wat extra vulling. Rode aardappelen in plakjes.



Aansluitend de Rode tomaten.



Nu weer een half uur laten staan, lekker warm bij het vuur.
Ondertussen zorg ik voor hete briketten en zet de DO bij de stoofpot.



Kooltjes erop en eronder. Dit gaat zo'n 45 minuten duren.
Daarna gaat de Rode saus erin. Deze is zoet, pittig, zout en Rode paprika poeder rijk van smaak.



Goed roeren



en dan gaan we nog 10 minuten stapelen.


Dan haal ik het brood eruit.



Mijn vrienden en gezin staan inmiddels te popelen om het bord te vullen.



En weer een geweldige middag voorbij met gezelligheid, eten en drinken.
Carpe Diem !!!

Met smakelijke groet,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten